تکار تراپی و لاغری موضعی

امروزه چاقی یکی از معضلات زندگی کم‌تحرک و ماشینی است که عوارض و‌ مشکلات عدیده‌ای برای مردم در پی داشته است. خصوصا چاقی‌های دور شکم پهلو و به عبارتی چاقی‌های موضعی چگونه تکار تراپی می تواند به لاغری موضعی کمک کند:

یکی از روشهای نوین در از بین بردن چاقی های موضعی، تکار تراپی است که با استفاده از اثر گرمایی یک جریان رادیوفرکانسی باعث تجزیه سلولیت‌ها و سلول‌های چربی ناحیه می شود. عمق نفوذ این جریان بسیار زیاد بوده و جریان القایی بین یک پروب و صفحه ثابت فلزی برقرار شده و سطح کل چربی موضع را در برمی گرد، به جرات می توان گفت که این دستگاه جز معدود دستکاههایی است که چربی عمقی را هم می تواند تجزیه کند پس تکارتراپی به فرد بااضافه وزن و چاقی موضعی می تواند کمک کندکه از اعمال جراحی و تهاجمی پر خطر مثل لپوساکشن نجات پیدا کند.

نکات مثبت در لاغری با جریان تکار

۱- جلوگیری از شلی پوست بر اثر لاغری

نکته بسیار مهم و خوب در استفاده از این دستگاه، لاغری اندام بدون شل شدگی پوست ناحیه است. بدلیل اثر کلاژن سازی و ضد چروک این جریان لاغری موضع بدون شل شدن پوست را خواهیم داشت.

۲- تقویت عضلات موضع

نکته قابل اهمیت دیگر:

این جریان بخودی خود می تواند عامل تقویت عضلات ناحیه شود پس بیمار در کنار از دست دادن چربی موضعی، عضله سازی هم خواهد کرد.

۳-امکان انجام ماساژ لاغری

از طرفی وقتی کار توسط فیزیوتراپیست متخصص انجام شود علاوه بر اعمال جریان صحیح و‌ مناسب، می تواند با انجام ماساژ و مانور خاص توسط حرکت پروب همزمان هر دو کار برای لاغری موضع مورد نظر بیمار انجام شود.

چه کارهایی بابد انجام شود که اثربخشی تکار را بهتر کند

۱-فیزیوتراپیست باید بیمار را راهنمایی کند که داشتن یک ورزش هوازی بعد از تکار تراپی برای مصرف چربی‌های تجزیه شده لازم و‌ضروری است و شرایط در کلینیک فراهم باشد: دوچرخه، تردمیل و آموزش تمرین‌های هوازی

۲-خوردن آب فروان در طول روز به منظور افزایش سوخت ساز بدن می تواند به پروسه لاغری و تناسب اندام موضعی با تکار تراپی کمک‌ شایانی کند.

۳-اصلاح رژیم غذایی فرد توسط متخصص تغذیه یا فیزیوتراپیست آگاه در این زمینه کمک می کند تا چربی های آزاد و تجزیه شده در زمان استفاده از تکار در بدن فرد مصرف شده و فرد لاغری موضعی بهتری را  تجربه کند.

نکته مهم

انجام تکار تراپی باید حتما توسط خود فیزیوتراپیست انجام شود که عارضه سوختگی بر جای نگذارد. کلینیک توان نوین با بهره گیری از دستگاه مدرن تکار و اتاق ورزش مجهز می تواند به افراد که از چاقی موضعی خود رنج می برند برنامه درمانی دقیق ارائه دهد.
شما می تواند به منظور داشتن مشاوره رایگان در زمینه لاغری موضعی با متخصص ما( دکتر نوشین الوندیان) با مراجعه مستقیم یا از طریق واتس اپ در تماس باشید.