پرکاری تیروئید و انجام ورزش

علاوه بر درمان پزشکی ودارویی، توجه به رژیم غذایی و فعالیت ورزشی مناسب  و‌تغیبر سبک زندگی می تواند به کنترل علایم پرکاری تیروئید و یا کاهش آنها کمک کند. ترشح هورمون تیروکسین به مقدار زیادی باعث عوارضی از قبیل: خستگی ، بی خوابی ،  کاهش وزن و افزایش ضربان قلب می شود.
فعالیت ورزشی مناسب باعث اثر بخشی بر سیستم قلبی_عروقی ،وضعیت خلقی و و جلوگیری از افزایش وزن ناشی از داروها می شود.
دقت شود که انجام  ورزشهای سنگین و زیاد بدون مصرف داروهای کنترل کننده پر کاری تیرویید انجام شود نه تنها کمکی به فرد نخواهد کرد بلکه خطرناک هم خواهد بود. بنابراین قبل از مشاوره با فیزیوتراپیست ، نیاز به مشاوره با پزشک متخصص برای شروع دارو درمانی الزامی است. سپس فرد مبتلا مانند افراد سالم ورزش کند: برای آغاز فعالیت

فرد می تواند با ورزشهایی مانند،:پیاده روی،یوگا،تای چی، را انتخاب کند.انجام تمرینات ایروبیک در هوای آزاد(دوچرخه_سواری ،شنا ،) همچنین انجام تمرینات تحمل و قدرتی با وزنه و کش می تواند از پوکی استخوان ناشی از بیماری جلوگیری کند. پوشیدن لباس مناسب و نوشیدن اب فراوان در هنگام انجام تمرینات نباید فراموش شود. تمرینات مناسب در منزل :
دقت کنید  که تمرینات در پوزیشن صحیح انجام شود
در صورت داشتن هر گونه مشکل یا سوالی می توانید به کیلینیک ما مراجعه و از مشاوره رایگان فیزیوتراپیست متخصص ما، دکتر نوشین الوندیان بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *