فیزیوتراپی و بیحسی در دست

فیزیوتراپی و بیحسی در دست
فیزیوتراپی و بیحسی در دست

یکی از بیماریهای ناحیه مچ دست و انگشتان اختلال در حس انگشت کوچک‌_انگشت اشاره و ناحیه داخلی مچ دست است که علل مختلفی می تواند در ایجاد آن دخیل باشد.
یکی از موارد شکستگی های ناحیه کف دست و مچ می باشد که گاها خود شکستگی یا قرار دادن فیکساتور در عمل جراحی شکستگی دست عامل اسیب به عصب این ناحیه می شود.
در بیشتر موارد عصب اولنار که طبق شکل عامل تغذیه عصبی این ناحیه است از ناحیه آرنج گیر می افتد که به ان سندرم کوبیتال می گویند که ممکن است به دلایل مختلف این سندرم ایجاد شود شکستگیهای ناحیه ارنج، ضخیم شدن لیگامان این ناحیه و تنگ شدن فضایی که عصب از ان ناحیه عبور می کند که هم شاخه حسی و هم شاخه حرکتی عصب در گیر می شود پس علاوه بر اختلال حس،درد،گز گز و مور مور، ضعف عصلات هیپوتنار در زیر دو انگشت اخر دست هم دیده می شود.و تشخیص افتراقی این سندرم با سندرم گویان که شاخه عصبی حسی از ناحیه مچ دست درگیر میشود خیلی مهم می باشد.

فیزیوتراپی و بیحسی در دست
در هر دو‌ سندرم شاخه حسی در گیر شده ولی در سندرم کوبیتال،حس روی دو انگشت و شاخه حرکتی عصب هم درگیر میشود‌پس‌، ضعف عضلات کاملا مشهود خواهد بود.
بعد از تشخیص افتراقی، درمان شامل بیحرکتی ‌ناحیه با استفاده از اسپیلنت ، و فیزیوتراپی ناحیه درگیرمنظور فیزیوتراپی دست و یا فیزیوتراپی آرنج می باشد، که هدف آزاد کردن عصب در ناحیه اسیب دیده است که با تشخیص دقیق فیزیوتراپیست متخصص ، می توان‌با استفاده از مدالیتههای مختلف، از جمله استیمولاتورها ، لیزر، مگنت، پارافین،تکار تراپی، فونوفروزیس،تمرین‌درمانی خاص شامل:حرکات استرچینگ ، تقویت عضلات ضعیف،می باشد

در صورت داشتن هر گونه مشکل یا سوالی می توانید به کیلینیک ما مراجعه و از مشاوره رایگان فیزیوتراپیست متخصص ما، دکتر نوشین الوندیان بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *