فیزیوتراپی در منزل

در فیزیوتراپی از نور، پروتو های فروسرخ و فرا بنفش، ورزش، جریان برق و گرما استفاده می شود. فیزیوتراپی حوزه ای از پزشکی می باشد که درمان، پیشگیری از بیماری ها، بالا بردن سطح سطلامت و توان بخشی از اهداف آن می باشد. فیزیوتراپی در (فیزیوتراپی در منزل) مدلی از بازپروری فیزیکی می باشد که در کاهش درد اندام ها، درد استخوان و درد مفاصل کمک می کند و باعث بهبود مشکلات حرکتی و درد می شود.

امروزه با توجه به زندگی ماشینی و صنعتی و با وجود مشغله های فراوان و ترافیگ سنگین شهرها مراجعه حضوری به مراکز درمانی و مراکز فیزیوتراپی سخت شده است. برخی از بیمارن آسیب دیده که به فیزیوتراپی نیاز دارند و به دلیل سن بالا قادر به خروج از منزل نیستند، می توانند از خدمات مرکز توان بخشی ایرانیان جهت فیزیوتراپی در منزل و محل کار خود استفاده نمایند.

در فیزیوتراپی در منزل، فیزیوتراپیست با تمامی تجهیزات و وسایل مورد نیاز فیزیوتراپی به منزل بیمار مراجعه می کند تا فیزیوتراپی در منزل و محل کار بیمار انجام شود. بیماری هایی همچون بیماری های مغز و اعصاب، سکته مغزی و بیماران ارتوپدیک و همین طور به دلیل جراحی های سنگین ، سن بالا ، عوارض بیمارستانی قادر به خروج از منزل جهت مراجعه به مراکز فیزیوتراپی نیستند که در این موارد بهترین روش استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل می باشد.

جهت رفاه حال بیماران، مرکز فیزیوتراپی توان نوین ارایه دهنده خدمات فیزیوتراپی در منزل، توانبخشی و کاردرمانی در منزل با کادر مجرب، خانم و آقا می باشد. می توانید با فیزیوتراپی توان نوین تماس بگیرید و یا با واتساپ مستقیما از مسئول فنی کیلینیک توان نوین( دکتر نوشین الوندیان) مشاوره بگیرید.

دستگاه فیزیوتراپی خانگی

این دستگاه ها یا از طریق امواج مادون قرمز (طول موج)، مافوق صوت (فرکانس)، اشعه لیزر و تنس TENS کار می کنند. بسیاری از دستگاه های فیزیوتراپی را می توان در بیمارستان ها، کلینیک ها و درمانگاه ها مشاهده کرد. اما دستگاه هایی هم هستند که برای فضای خانه مورد استفاده قرار می گیرند و از ابعاد کوچک تری برای اشغال فضای کمتر برخوردار هستند. این دستگاه های فیزیوتراپی خانگی همچنین استفاده ساده تری نیز دارند.

آن ها بر طرف کننده بسیاری از مشکلات جسمی از جمله: اسپاسم عضلانی، سکته مغزی، تصادفات، شکستگی، عارضه های نخاعی، بازسازی پارگی عصب و اعصاب آسیب دیده و حتی بیماری های پوستی هستند. بسیاری از دستگاه های فیزیوتراپی دارای برنامه های گوناگونی مانند تنظیم زمان، برنامه های ماساژ و آرامش بخشی، مقدار شدت فرکانس و… هستند.

در ارتباط با مشکل یا بیماری خود و اطمینان از کارایی این دستگاه شما می توانید با فیزیوتراپی توان نوین تماس بگیرید و یا با واتساپ مستقیما از مسئول فنی کیلینیک توان نوین( دکتر نوشین الوندیان) مشاوره بگیرید.

 

به طور کلی اهداف دستگاه فیزیوتراپی خانگی به شرح زیر است:

 جلوگیری از آسیب و ناتوانی

 مدیریت بیماری های حاد و مزمن

 بهبود و حفظ عملکرد فیزیکی مطلوب

 بازسازی آسیب و اثرات بیماری یا معلولیت

آموزش بیماران برای جلوگیری از وقوع مجدد آسیب

در ارتباط با مشکل یا بیماری خود و اطمینان از کارایی این دستگاه شما می توانید به فیزیوتراپی تخصصی توان نوین مراجعه کرده و به صورت رایگان با متخصص کلینیک(دکتر نوشین الوندیان) مشاوره بگیرید.

دستگاه فیزیوتراپی خانگی با استفاده از تکنیک های مختلف، بسته به ماهیت آسیب یا مشکلاتی که در حال درمان هستند استفاده می کنند. رایج ترین تکنیک های فیزیوتراپی عبارتند از:

دستکاری عضلات: حرکت مفصل و بافت نرم کمک می کند تا گردش خون را بهبود بخشد و اسپاسم را کاهش میدهد و عضلات را آرام می کند.

تحریک عصب الکتریکی: جریان الکتریسیته الکتریکی که به مناطق آسیب دیده منتقل می شود، باعث می شود تا سیگنال های درد را به مغز متوقف کند.

طب سوزنی: سوزن سیستم عصبی را تحریک می کند و به کاهش درد می پردازد، عضلات را آزاد می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و تنظیمات مختلف بدن را کنترل می کند.

تست عملکرد: تست بیمار برای ارزیابی توانایی های جسمی او.

ارائه دستگاه: نسخه، ساخت و استفاده از وسایل و تجهیزات کمکی، تطبیقی، حمایتی و محافظتی.