فیزیوتراپی در درمان انواع سردردها

طبق بررسی های انجام شده ، بسیاری از سردردها منشا گردنی دارند وحتی گاها مشکل از پوزیشن بد شانه ها نشات می گیرد .
و مسیر درد ان بسته به نوع درگیری عصب و عضله متفاوت است.
فیزیوتراپی در درمان انواع سردردها
  • گاهی درد درناحبه پس سر بوده و تا منطقه بین دو‌کتف ادامه دارد و ابن به دلیل تریگرپوینتهای عضلات بین دو کتف می باشد،عموما سردردها با منشا گردنی یک طرفه بوده و از پس سر تا نیمه پیشانی را در برمی گیرد و منشا این دردها درگیر عضلات بالابرنده شانه و کتف می باشد که سر فوقانی انها به کنار گردن اتصال دارد.
  • گاهی بیمار از سردردهای ناحیه پیشانی رنج می برد که تا پشت سر ادامه دارد و این گونه درد ها دقیقا به دلیل  عضلات کوچک پس سری است که اعصاب ناحیه را هم در بر می گیرند.
  • گاهی بیماران با سردرد و حتی وز وز گوش مراجعه می کنند و بعد از معاینه متوجه می شویم که عضلات کناری خم کننده سر و چرخاننده آنها درگیر بود و نیاز به درمان دارند.
بسیاری از این بیماران با تشخیص میگرن و فیبرو میالژیا قبلا تحت‌درمان دارویی قرار گرفته اند و متاسفانه هیچگونه نتیجه ای نگرفته اند..و با مراجعه به کیلینیک و معاینه و‌ تشخیص درست و درمان فیزیوتراپی صحیح در جهت کاهش درد مانند: لیزرتراپی، الکتروتراپی، تکارتراپی و انجام تمرین درمانی و حرکات اصلاحی در جهت بالانس عضلات ناحیه و اصلاح پوسچر، کاملا بهبود یافته و نیازی به استفاده از دارو نداشته اند.
پس برای درمان سردردهای خود میتوانید به کیلینیک ‌تخصصی فیزیوتراپی توان نوین مراجعه کرده و ‌از مشاوره رایگان متخصص ما دکتر نوشین الوندیان بهره ببرید.
فیزیوتراپی در درمان انواع سردردها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *